Az autista gyermekek oktatása egy rendkívül bonyolult és összetett folyamat. Számukra a közösség sodró ereje rendkívül fontos, hiszen mindegyikük más és más személyiség. A Selyemréti Strandfürdőben oktatásuk egyéni és kiscsoportos fomában zajlik. A víz, mint közeg nem csak az egészséges gyermekeknek, hanem a fogyatékkal élő gyermekeknek is igen nagy élmény.
Megtanulják az uszoda közegének rendjét. Fontos lépés életükben az öltözködés, közlekedés elsajátítása. Más emberekhez alkalmazkodásuk, személyiségük fejlesztését szolgálja.
Kiválóan elsajátítják az uszoda rendjét. A vízi játékokban szívesen vesznek részt mely a gyermekeknek, szüleiknek is sikerélményt nyújt. Játékos formában sajátítják el az úszás technikai elemeit, majd saját ütemükben jutnak el a „mélyvízes” úszás szakaszába.
Az autista gyermekek szellemi és testi képességeik fejlődése mellett a társadalmi elfogadásuk is igen fontos. Úszásoktatásuk igen nagy előre lépés ez irányban, hiszen a gyermekek más gyermekhez való viszonya és felnőttekhez való viszonya, társadalmi elfogadásukra is nagyon jó közeg az uszoda.
Sokéves tapasztalat bizonyítja létjogosultságát az autista gyermekek, fiatalok életében az úszás adta lehetőséget, mellyel nemcsak személyiségük, egészségük, is javul. Társadalmi integrációjuk kiválóan megvalósul ebben a közegben is.